روش معلم جیرفتی، مینیاتوری از حکومتداری خامنه ای!

معلم روانی و جنایتکار مدرسه ناشکی جیرفت

معلم روانی و جنایتکار مدرسه ناشکی جیرفت

اگر فیلم معلم روانی و جنایتکار مدرسه ناشکی جیرفت را ندیده اید، ابتدا آن را ببینید .

تحلیل این ویدئو بسیار مهم و درس آموز است برای ما. نیاز به ساعتها گفتگو دارد درباره آنچه دارد بر سرمان می آید. به اعتقاد من کلاسداری این معلم جانی و روانی، مینیاتوری از حکومتداری خامنه ای است. با همان وحشت و سبوعیت و ترسناکی!
شباهتها را یک به یک می گویم..
در گزاره های زیر به جای معلم، بگذارید خامنه ای!
به جای دانش آموزان بنویسید مردم!
به جای کلاس بنویسید ایران!

1- معلم این کلاس (خامنه ای)، خود را مالک «مطلق العنان» می بیند تا هر آنچه می خواهد انجام دهد.
2- معلم (رهبر) در فضای بسته ی کلاس (ایران، زندان، بازداشتگاه، بیدادگاهها) به هیچ کسی پاسخ گو نیست.
3- معلم (رهبر) از ایده «النصر بالرعب» به خوبی بهره می برد. واکنش آکنده از ترس و وحشت دانش آموزی که دست به سینه، در سمت راست، ردیف جلو نشسته است ببینید تا بهتر متوجه شوید..
4- معلم (رهبر) به وحشیانه ترین شکل ممکن، اوامر و ایده های تربیتی خود را پی می گیرد تا دانش آموزان در امتحانات خرداد قبول شوند (مردم به بهشت بروند)!
5- معلم (خامنه ای) برای پیشبرد «روش تربیتی» خود (منویات مقام رهبری)، از به جان هم انداختن دانش آموز (مردم) ابایی ندارد.
6- معلم (خامنه ای)، برای پیش برد روش تربیتی خود، شجاعت هر گونه پرسشگری و حقمداری را در دانش آموز کشته است (مردم جرات انتقاد و پرسشگری ندارند چون جرم تلقی می شود: تبلیغ علیه نظام، اهانت به مسئولین، همکاری با دول متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی)…
6- دانش آموزان (مردم) از فرط ترس و تنبیه دوباره، جرات شکایت در جایی را ندارند. او (حکومت) چنان دانش آموزان (مردم) را ترسانده است که آنها ترجیح میدهند تنبیه بشوند ولی جایی شکایت نبرند. فضای مدیریت مدرسه هم (دادگاه)، چنان است که دانش آموزان (مردم) امیدی ندارند تا حرفشان شینده شود و جلو رفتار معلم (حاکمیت) گرفته شود!
8- در نتیجه ی کلاسداری این جانی (؟!)، عاطفه و انسانیت از این کلاس رخت بسته است. هر کسی برای نزدیکی به معلم (رهبری نظام: منبع قدرت) بایستی زیر آب دوستش (همکار دیروزش، هم حزبی، هم سفره، برادر و …) را بزند! و یا برای به دست آوردن دل او، کشیده ی محکمی بر گونه ی همکلاسی اش بزند! (فرد برای خشنودی حکومت، علیه دیگری اعتراف کند)

از ماست که بر ماست. این معلم قطعا خودش یک قربانی است. فجایعی به مراتب سهمگین تر از این هر و روز در گوشه و منار این مملکت رخ میدهد. در مقیاس بزرگتر از این کلاس، مردم نیز درگیر همین رفتارها و واکنشهای حکومت هستند. آنها نه کرامت دارند، نه شجاعت و نه حق! نظام برای استمرار حاکمیتش، معترضان را در دادگاههای بی نام و نشان شکنجه می کند، آنها را در بایکوت خبری می گذارد، مردم را به جان هم می اندازد، شجاعت پرسشگری از حکومت را در مردم می کشد و دادگاههای نمایشی ترتیب می دهد برای تایید اوامر ولایت. وحشت و ترس و تجاوز و شکنجه از ملزومات فرمانروایی شده است. به هیچ نهاد بیطرف و خارجی هم اجازه ی بازرسی از عملکردشان را نمی دهد. برخی از مردم برای زنده ماندن و تامین معاش (لباس شخصیهای بسیج)، تبدیل شده اند به ابزار سرکوب هم میهنان خود با سیلی و داغ و درفش!
آری! کلاس درس در جیرفت، مینیاتوری است از روش برخورد حکومت خامنه ای با مردم! شاید چون ما در بطن فاجعه قرار داریم، از درک عمق فاجعه عاجزیم و رفتار خشن و غیرانسانی حکومت برایمان عادی شده است اما وقتی از نظر یک ناظر بیرونی نگاه می کنیم، مانند نگاه به این ویدئوی مدرسه، بدویت و ترسناکی این حکومت بهتر و بیشتر نمود می یابد…
البته ابعاد فجایعی که هر روز به نام دین و ولایت و مسلمانی و نظام مردمی، در خفای زندانها و دادگاهها انجام می شود نه به لحاظ کیفیت و نه کمیت قابل قیاس با این مدرسه نیست. آنچه بر سر مردم بی پناه ایران به نام دین و شرعت و نظام و وحدت ملی و امنیت ملی و باقی این چرندیات، آوار می شود و هستی آنها را بدل به نیستی می کند بسیار گسترده تر از آن است که در این مقایسه بگنجد…

15 پاسخ to “روش معلم جیرفتی، مینیاتوری از حکومتداری خامنه ای!”


  1. 1 نسترن ژوئیه 2, 2011 در 6:26 ق.ظ.

    سلام
    دوست گرامی ، آیا برایتان مقدور است با ارسال دعوتنامه ای زمینه عضویت بنده را در بالاترین فراهم کنید
    مدتهاست به دنبال دعوتنامه ای هستم
    مرسی

  2. 2 ک.م ژوئیه 2, 2011 در 11:58 ق.ظ.

    سلام.
    به نظر تو هر کی هر کاری هر گوشهء کشور بکنه؛ مسؤولش خامنه ایه!؟
    به نظر من تو یا سلامت عقل نداری یا سلامت نفس. مشکل کشورهای جهان سومی و از جمله امثال شما اینه که خرد لازم برای انجام امور را ندارید.

    • 3 ناشناس ژوئیه 2, 2011 در 12:14 ب.ظ.

      بله. مسوولش اونه چون به همین بهونه (ترویج اخلاق اسلامی بعنوان راه اصلاح اجتماع) قدرت رو بدست گرفت. خشونتی که خامنه ای در جامعه اعمال میکنه در نهایت چنین حیواناتی رو خلق میکنه که بسیار شبیه خود خامنه ای هستن! خدا از خامنه ای نمیگذره چون رذل و کثیف و بیمایه هست.

    • 4 غلبیر ژوئیه 2, 2011 در 1:50 ب.ظ.

      بله دوست عزیز! هر کسی «قدرت مطلقه» دارد، مسئولیت مطلق هم دارد. این یک گزاره ی کاملا منطقی و عقلانی است.
      قبلا در مطلبی به این موضوع پرداخته ام:
      ولی مطلقه فقیه، مسئولیت مطلق هم دارد/ خامنه ای مسئول خونهاست
      البته منظور این مطلب چیزی فراتر از این بوده. این مطلب در پی این بود که نشان دهد رفتار حکومت خامنه ای با مردم، به مانند رفتار این معلم با این کودکان نابالغ است. خامنه ای هم مردم را در حد همین کودکان نابالغ مدرسه قبول دارد و لاغیر… حوادث اخیر و دعوایش با احمدی نژاد نشان داد که «بی بصیرت ترین فرد این کشو.ر در طی 7 ساله گذشته خود خامنه ای بوده است. او امروز حرفهایی می زند که مردم و سبزها و موسوی و کروبی از اوایل شروع دوره احمدی نژاد به آن رسیده بودند….

    • 5 Ali ژوئیه 2, 2011 در 1:51 ب.ظ.

      این رفتار رو خود من بارها در همین سال تحصیلی جاری در یکی از دبیرستان های شمال شرق ایران (تاکید می کنم دبیرستان نه دبستان) دیدم.
      زدن سیلی، زدن سر دو دانش آموز به هم و تنبیه یکی به دست دیگری و موارد مشابه دیگر.
      با این تفاوت که اینبار معاون مدرسه این کار را انجام می داد.
      آنجا هم دانش آموز/دانش آموزان جرات اعتراض نداشتند. جرات ابراز مسئله به خانواده را هم بنا به مقتضیات سنی خود نداشتند. (شاید غرور جوانی و ترس از اینکه چرا باوجود اینکه کودک نیست باز هم کتک خورده و دم بر نیاورده!)
      عدم پاسخگویی، در هر مقام و جایگاهی منجر به سوء استفاده از قدرت خواهد شد. اما الگوی این سوء استفاده قطعا طبقات بالایی و حاکمان جامعه هستند.

  3. 6 مهمه؟ ژوئیه 2, 2011 در 12:07 ب.ظ.

    منم یه معلم اینطوری داشتم سوم دبستان بودم انقدر ازش می ترسیدم که جرات اعتراض هم نداشتم چنان منو ترسونده بود که به مادرم هم نمی تونستم بگم دعای هرروزم هم این بود که خدایا نگذار بهانه ای بیوفته دستش که امروز هم منو بزنه اگه روزی از دستش کتک نمی خوردم اون روزم عید بود حالا به چه بهانه های مزخرفی ما رو می زد ؟مثلا املا رو 19 گرفته بودیم نه تنها من همه رو می زد و تحقیر می کرد ازش متنفرم امیدوارم هر روزش براش جهنم باشه

  4. 7 ناشناس ژوئیه 2, 2011 در 12:09 ب.ظ.

    اسلام ناب رحمانی و محصولاتش! این معلم بیمار در یک کشور آزاد قطعا از تدریس بصورت مادام العمر محروم میشود و اگر نتواند بیماری روانی خود را ثابت کند به زندان طولانی مدت محکوم میشود. علاوه بر خشونت شاگردان معصوم خود را هم وادار به اعمال خشونت میکند!
    عجیب است که چرا معلم شده! اگر پاسدار میشد خیلی زود مدارج ترقی را طی میکرد!

  5. 8 m.s ژوئیه 2, 2011 در 12:16 ب.ظ.

    hala mohemtar az hameye ina ine ke ki dashte film migerefte?aya in moalem be in harekate zesht ftekharam mikone.khaili bi nam…..

  6. 9 r ژوئیه 2, 2011 در 12:29 ب.ظ.

    ntige in system paevareshe heyvanati nazire seyed ali khamene ie rahba madar jendehaye jahane

  7. 10 ل ژوئیه 2, 2011 در 1:05 ب.ظ.

    فقط ميخواستم بگم نميميرين شما كثافتهايي كه دم از عدالت و انسانيت ميزنين اول همون خامنه اي و بعد همه آخوندها و دولت عوضيش

  8. 11 hamvatan ژوئیه 2, 2011 در 1:15 ب.ظ.

    بله از ماست که برماست

    مشکل از فرهنگ دیکتاتور پرور ماست که افرادی مثل خامنه‌ای، خمینی و این معلم وحشی رو پرورش میده.

    ما ایرانیها فکر می‌کنیم که تافتهٔ جدا بافته ایم و همیشه، عامل مشکلات رو سران حکومت میدونیم. از قدیم میگفتن، چوب معلم گله..هرکی‌ نخوره خله. فلک کردن یا تنبیه بدنی هم همیشه در جامعه ما رایج بوده. من در دوران تحصیلم بارها کتک خوردم. اون زمان آقای خامنهای هنوز پیپ می‌کشید و روضه می‌خوند. همه ما باید از خودمون شروع کنیم و خشونت زدایی کنیم. اینقدرم گناهارو گردن این و یون نیندازیم.

  9. 12 Negin Bank ژوئیه 3, 2011 در 1:03 ب.ظ.

    بابا به پیر به پیغمبر … مقامات این مدرسه و در نتیجه وزارت آموزش پرورش و در نتیجه دولت و در نتیجه رهبری که این دولت را به قدرت نشانده همه مسئولند. چرا بشینیم خودمان را گناهکار بدانیم؟؟؟ چتونه شماها؟ مغزتون پاره برداشته؟؟؟؟ شما مثل همین کودکان مظلوم می‌مانید که از ترستان بجای اعتراض، بهانه تراشی‌های دیگر می‌کنید و حتی خودتان را گناهکار میدانید چون از مقابله با ظالم وحشت دارید. فقط فرقتان این است که شما بزرگ و بالغید اما آنها کودک و بی‌ دفاع. این شتریست که در خونه همه خوابیده. این بلا ممکن هست سر هر کدام از فرزندان ما بیاید. آنوقت چه خاکی بر سرمان می‌ریزیم؟ باز میگوییم از خودمون شروع کنیم؟ این آدرس آموزش و پروش … پدر مادر‌ها جم شید بخواهید این داستان وحشتناک پی‌گیری شود و مقامات پاسخگو باشند. http://ketabeavval.ir/Profile/?id=476886

    • 13 hamvatan ژوئیه 4, 2011 در 12:15 ب.ظ.

      نه مغزمون پاره بر نداشته. از اینکه به خودمون دروغ بگیم شرم داریم. این حکومت متحجر، دولت غاصب، این معلم وحشی و…. همه مردمان این آب و خاکند و فرهنگ ما اینهارو پرورش داده.

      متاسفانه اکثر مردم ما فکر می‌کنن که کارمون خیلی‌ درسته و فقط دوتا مشکل داریم که اگر درست بشه ایران گلستان میشه ۱- دولت دمکراتیک داشته باشیم ۲- اسلام ریشکن شه. به همین سادگی‌:)

      در توبیخ این معلم که شکی نیست. چه بسا که دولت برای عوامفریبی هم که شده این بابارو تنبیه کنه. آیا خشونت در جامعه ما ریشکن میشه؟ اون بچهایی که جلوی دوربین نیستن و کتک میخورن چی‌؟ من از شما یه سوال دارم. شما هیچوقت در داخل شهرهای محروم ایران زندگی‌ کردید؟ این مسائل متأسفانه بسیار رایجه و فقط مربوط به این حکومت نمیشه. شما عزیز جوونید و قبل از انقلاب رو یادتون نیست. اون زمان هم همین آش بود و همین کاسه فقط موبایله دوربین دار و اینترنت نبود.

      هیچ انسانی‌ قادر به تغییر دیگرنمیست، ما فقط با تغییر خودمون میتونیم یک فرد از جامعه مون رو تغییر بدیم و الگویی باشیم برای دیگران. اولین قدم بیرون آمدن از توهم تاریخی چند هزار ساله و قبول ضعف فرهنگیمونه.

  10. 14 فهیمه میانجی ژوئیه 3, 2011 در 6:03 ب.ظ.

    متاسفانه انقدر این فاجعه بزرگ هست که زبان از حتی پاسخ دادن به اینهمه خشونت قاصر هست. اینکه دلیل چیست و رابطه علت و معلولیه این جنایتگری ها چیست مستقلا جای بحث دارد اما کوتاهی و نقص قانون در مبارزه علیه خشونت و حقوق انسانی قطعاً موثرترین عامل و دولت و آموزش و پرورش مقصران اصلی چنین نقض های وسیعی در حقوق کودکان هستند

  11. 15 حاج استالین سپتامبر 13, 2014 در 5:48 ق.ظ.

    کس مغزید همه فاز روشنفکری گرفتید تابلوست کلیپ ساختگیه
    شما اب رو بریز که اونجا میسوزه..


بیان دیدگاه