از مفتی قم تا مفتی الازهر: تفسیر دین به چه گشادی!

نوری‌همدانی با انتقاد علمای الازهر که «راهپیمایی علیه حسنی مبارک را حرام اعلام کرده بودند»، گفته: مفتی الازهر که با استناد به آیه ۲۷ سوره بقره فتوایی داده و تظاهرات را حرام اعلام کرده، باید بدانند که این آیه مربوط به تظاهرات کنندگان نیست، بلکه مربوط به افراد فاسق و فاجر است و مصداق آن حسنی مبارک و رژیم او است که با رژیم صهیونیستی و آمریکا همکاری دارد، نه مردم مظلوم مصر.
اینجا من کاری به مواضع نوری همدانی در انتخابات پارسال و حمایت از کشتارهای خامنه ای ندارم. اینجا می خواهم از «گشادگی تفسیر دین» بنالم.

می بینید دین چه بلبشویی است؟ یکی میگه اون کار حلاله. یکی دیگه میگه اون حرامه!! تازه وحشتناکتر وقتی میشه که این حرام بودن ملاک قضاوت درباره زندگی ادمها قرار میگیره و عده ای را به جرم همین حرام با نام «محارب» می کشند!!! این اسلام واقعا عجیب است!!
من با استفاده از مذهب و گزاره ها و احکام و قضاوتهایش، به هر مقصودی چه از طرف سبزها و چه از طرف کودتاچیان مخالفم. نمونه اش حرفهای امروز مکارم شیرازی است در مخالفت با مفتی الازهر که گفته بود شرکت در تظاهرات حرام است!ده ام!!
من با استفاده از مذهب به هر مقصوی چه به نفع خودمان و چه به نفع مخالفانمان مخالفم. نمونه اش حرفهمی بینید دین چه بلبشویی است؟ یکی میگه اون کار حلاله. یکی دیگه میگه اون حرامه!! تازه وحشتناکتر وقتی میشه که این حرام بودن ملاک قضاوت درباره زندگی ادمها قرار میگیره و عده ای را به جرم همین حرام با نام «محارب» می کشند!!! این اسلام واقعا عجیب است!! من که قاط زده ام!!
من با استفاده از مذهب به هر مقصوی چه به نفع خودمان و چه به نفع مخالفانمان مخالفم. مذهب را بگذارید در قم بماند. دیوارهای بلندی هم دورش بکشید!

من به همه این حدیثها و تفسیرها بدبینم. نمونه ای برایتان میزنم. روز 25 خرداد پارسال وقتی از تظاهرات سه میلیونی تهران آمدم به خانه، تنها یک ساعت بعد از ماجرایی که خودم آن را با چشمانم دیده بودم، تلویزیون گفت فقط  چند صد تا اغشتاشگر، داشتند بانک آتش می زدند!!! می بینید در عرض یک ساعت یک حادثه را «حکومت » چگونه وارونه کرد؟
شما فکر می کنید بعد از 1400 از اسلام و انواع و اقسام آخوندهایی از جنس احمد خاتمی و جنتی و … که والی این دین شدهاند و «روات احادیثش» چه بر این دین گذشته است؟ آیا من می توانم به این حدیثهایی که خیلی های آن ملاک اعدام و محارب را تعیین می کند اعتماد کنم؟

0 Responses to “از مفتی قم تا مفتی الازهر: تفسیر دین به چه گشادی!”



  1. نوشتن دیدگاه

پاسخی بگذارید

